top of page

Acreditare ERASMUS+ „Itinerariu lingvistic, cognitiv și cultural”

Actualizată în: 11 nov. 2023


Acreditare ERASMUS+

Itinerariu lingvistic, cognitiv și cultural



Experiența noastră pe meleaguri valenciene, a început pe 13 februarie 2023, când grupul de elevi și cadre didactice s-a îmbarcat pentru Valencia, Spania, cărându-și bagajele pline cu nerăbdare și emoții de tot felul, pentru a participa la mobilitatea din cadrul Proiectului Acreditare Erasmus al Școlii Gimnaziale „Ion Mareș” din Vulcana-Băi, județul Dâmbovița, cu nr. de referință 2022-RO01-KA121-SCH-000061867.

Elevii participanți, selectați conform criteriilor din procedura de selecție, dar și profesorii acestora, au plecat spre țara gazdă, însoțiți doar de gânduri frenetice, ce nu puteau însemna decât așteptarea unei experiențe de neuitat.

Activitățile specifice proiectului au început luni, cu primirea oficială și au continuat, în zilele următoare, cu activități diverse, la Colegiul ,,Santo Domingo”.

După o vizită a școlii, oferită de elevii entuziasmați de prezența noastră, ne-am familiarizat cu locul și am descoperit oameni calzi și primitori. Printre lămâi și zâmbetele elevilor valencieni, am ascultat orchestra Colegiului și ne-am bucurat împreună.

Elevii noștri au participat la activități alături de colegii lor valencieni, iar cadrele didactice au fost ,,umbre” la orele oferite de gazde, urmărind obiectivele proiectului: dezvoltarea competențelor TIC ale profesorilor și elevilor, reducerea absenteismului și a violenței, intensificarea colaborării la nivel european în vederea creșterii performanței elevilor și îmbunătățirii activității didactice.











Călătoria noastră prin Valencia a fost un adevărat festin cultural și activități outdoor. Am descoperit Orașul Artelor și al Științelor, un simbol al orașului, Oceanograful și Delfinariul.

Ne-am continuat periplul cultural cu Plaza de la Virgen, Turnul El Miguelete, Plaza de la Reina, La Llotja de la Seda și Mercado Central.


Fiecare etapă a călătoriei noastrea contribuit la dezvoltarea competențelor fiecăruia dintre noi și am descoperit aspecte inedite și abilități pe care nu știam că le deținem.

Întoarcerea din această experiență Erasmus a fost însoțită de o mulțime de gânduri și sentimente, am reflectat asupra a ceea ce am învățat și am fost motivați să împărtășim practicile acumulate cu partenerii noștri.


Prof. Gabriela IONESCU


Finanțat de Uniunea Europeană. Punctele de vedere și opiniile exprimate aparțin, însă, exclusiv autorului și nu reflectă neapărat punctele de vedere și opiniile Uniunii Europene sau ale ANPCDEFP. Nici Uniunea Europeană și nici ANPCDEFP nu pot fi considerate răspunzătoare pentru acestea.




Postări recente

Afișează-le pe toate
bottom of page